Red Flames en alcoholvrij bier

red flames,weuro,vrouwenvoetbal

Mijn professor communicatie wist het al. Met het juiste marketingapparaat en de juiste tactiek, krijg je zelfs een stofzuiger in de woestijn verkocht.

Afgelopen maandag heb ik even naar het EK vrouwenvoetbal gekeken. Naar de Red Flames tegen de Oranje Leeuwinnen zoals het overal geadverteerd wordt. Nu, als je vrouwenvoetbal op dat niveau bekijkt, stel je inderdaad vast dat het voetbal is. Je stelt ook vast dat verschillende speelsters effectief een goed voetbalverstand hebben. Denk maar aan de meest bekende dames Imke Courtois en Tessa Wullaert. Maar die kennis in de praktijk brengen, daar wringt blijkbaar nog steeds de voetbalschoen. Slechte balcontroles en dito passes volgen elkaar. Zo proberen wel goed voetbal op de mat te brengen, maar het lukt niet altijd zo goed. Je kan absoluut zonder tegenzin naar zo’n wedstrijd kijken, maar je mist iets. Je bereikt niet echt een verzadigingspunt.

Het is zoals met alcoholvrij bier. Tegenwoordig smaakt dat naar écht bier, is het zelfs niet onsmakelijk, maar de euforie waarvoor de alcohol zorgt, blijft achterwege. Zo ook met het EK vrouwenvoetbal. Je wordt er niet echt warm of koud van. Maar wat een enorme populariteit genieten de Red Flames? Welk een populariteit geniet vrouwenvoetbal niet in het algemeen? Je moet al bijna op Mars verbleven om vernomen te hebben over de successen van de Flames. We zijn zelfs zo ver dat als je zegt dat het toch allemaal wat beperkt is, je verweten wordt dat je geen fluit van voetbal kent.

Ja, het is écht geweldig… wat een uitgekiende marketing allemaal teweeg kan brengen.

De commentaren zijn gesloten.